שולחן לחדרי ילדים ונוער

בחירת שולחן כתיבה עבור ילדים צריכה להיעשות באופן מחושב, על מנת לחסוך את עוגמת הנפש של החלפה בתדירות גבוהה בשל אי התאמה, חוסר נוחות, בלאי וכן הלאה. עמדת ישיבה טובה חשובה להתפתחותו התקינה של גוף הילד ובריאותו ולכן על שולחן הכתיבה להיות בעל נוחות מרבית ומותאם באופן אופטימלי עבור הילד שאותו הוא משרת. 
שולחן כתיבה משמש את הילדים במגוון פעולות יומיומיות: ממקום להכנת שיעורי הבית ועד פעולות מגוונות אחרות. הפונקציונליות של השולחן חשובה כדי להבין האם שולחן כתיבה סטנדרטי שבנוי ממשטח עבודה עם מגירות מצורפות מתחת עשוי להתאים, או שיש צורך בשולחן מותאם אישית לצרכים המיוחדים של הילד, כמו הוספה של עמדת מחשב.
לפניכם כללים בסיסיים שינחו ויקלו עליכם בעת בחירת שולחן הכתיבה עבור ילדכם:

  • נוחות מעל הכל – בראש ובראשונה, מבנה השולחן חייב להתאים למבנה הגופני וגודלו הפיזי של ילדכם, כדי לאפשר נוחות מרבית. ודאו שהילדים לא יחושו צפיפות ויש די מקום לרגליהם. הנוחות הינה מרכיב חיוני שיאפשר להנחיל הרגלי למידה טובים. אם משטח העבודה אינו מספק והחלל לא נוח, השימוש בו יהיה מצומצם ולא ישיג את המטרה. תנו לילדכם להצטרף לחיפושים ולבחון מה מרגיש נכון כאשר הם יושבים ליד שולחן הכתיבה. בדקו את גובה משטח העבודה וקלות התזוזה והישיבה.

  • בטיחות – בחרו שולחן שעשוי מחומרים עמידים וגימור שמתאים לילדכם, כדי להפחית פציעות ולהבטיח ככל האפשר סביבה בטוחה ומותאמת באופן מושלם לצרכים הספציפיים שלכם.

  • סגנון מתאים לגיל הילד – אל תתעלמו מסגנונו האישי של ילדכם, אך יחד עם זאת הימנעו מקניית שולחן בטרנד עכשווי, באופנה משתנה, או מעוצב עם דמויות ילדותיות. נסו ללכת על עיצוב עליז ורענן כדי שיהיה נעים להשתמש בו ולגדול איתו.

  • צרכיו של הילד – אם שולחן הכתיבה אמור לשמש גם כעמדת מחשב– חשוב שיהיה מאובזר בחללים מיוחדים עבור המחשב והציוד ההיקפי שלו.

  • גישה נוחה – בדקו את כמות החפצים האישיים שצריכים להשתלב על שולחנו של הילד ונסו לאמוד את כמות שטחי האחסון הנדרשים, כך תוכלו בקלות לדעת כמה מגירות נדרשות עבורם והאם להוסיף חללי אחסון על השולחן עצמו. המגירות, המדפים ותאי האחסון חייבים שיהיו נגישים ממצב של ישיבה, ללא מאמץ וללא עזרה מאדם אחר. המגירות צריכות להחליק בקלות ולמלא מספר צרכים: להיות מספיק עמוקות כדי שיוכלו להכיל ספרי לימוד גדולים, דפי פוליו, קלסרים ועוד חפצים אישיים של הילד.

  • גודל השולחן – בדקו את המקום שיש בחדרו של הילד עבור השולחן ורשמו לעצמכם מהן המידות של השולחן הרצוי עבורכם, כך תוכלו להתאים במדויק את השולחן הנכון ביותר עבור ילדכם.
שולחן כתיבה עם רגל מדפים
רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם