טפט או מדבקת קיר

מה ההבדל בין טפט ומדבקות קיר?

  • טפטים

טפט עשוי בד"כ מסוג של נייר ,לרוב מכסה קיר שלם או את כל החדר נותן אפקט מדהים של עיצוב מושלם לריהוט מעוצב בחדר. כשמעצבים רהיטי ילדים בצבעוניות שקטה של צבע נטרלי (לבן, שמנת) אפקט של טפט צבעוני ומיוחד הוא מרשים ביותר. הטפט יכול להיות תלוי גיל, עם ציורים מתוקים בצבעים עדינים לחדרי תינוקות וילדים צעירים, או גרפיקה בוגרת של דמוית צבעוניות ומעניינות.  כמו כן תמיד אפשר ללכת על האופציה בה טווח הגילאים הוא רחב ולהדביק טפט פסים או נקודת, אילו צורות גאומטריות  שתמיד יתאימו לכל הגילאים מינקות ועד בגרות.

צבעוניות הטפטים גם היא עומדת לבחירה כמו שנאמר קודם לכן כשהרהיטים שקטים ורגועים ניתן להכניס את הצבע בטפט, ישנם טפטים עם צבעים חזקים ובולטים שיוצרים אפקט של "וואו" בחדר ומצד שני עם מחפשים להישאר בשקט ניתן למצוא טפטים עדינים בצבעי פסטל שקטים. צריך לקחת בחשבון שהדבקת טפט דורשת השקעה, השקעה תקציבית וגם של זמן וכמובן רצון וסבלנות.

את הטפט לא ניתן להדביק לבד אלא מומלץ ע"י איש מקצוע-מדביק הטפטים בעל ניסיון רב בהדבקה של כל מגוון הטפטים ידע לעשות זאת בצורה הנכונה והמדויקת ביותר, לא להתבלבל זה ממש לא כמו לצבוע קיר ואם אין לכם את הניסיון הדרוש רצוי לא לנסות לעשות זאת לבד, כמו כן יש לזכור כאשר רוצים להסיר את הטפט הוא בהחלט מקלף את הצבע שמאחוריו כך שאו שמדביקים טפט חדש ועדכני יותר או שצובעים מחדש את הקיר.

  • מדבקות קיר

אז אם אמרנו שטפטים לא מומלץ להדביק לבד, וזה דורש הוצעה כספית שיכולה אומנם להיות גדולה אך גם לטווח ארוך, במדבקות קיר זה עניין אחר. מדבקות קיר כשמן כן הן , מדבקות שניתנות להדבקה עצמית לרב לא מכסות קיר שלם ונותנות צבע וקישוט יפה לחדר, המדבקות מגיעות כצורות וציורים שונים ומותאמות לכל גיל, ישנן מדבקות עם טקסט ומשפטים נחמדים שנותנים תוספת יפה לנערים ונערות מתבגרות המשפטים הללו יכולים להגיע בפונטים שונים וצבעים יפים .

כמו כן ישנן מדבקות של ציורים ,חיות, מכוניות ,פיות ועוד הרבה ציורים יפים שנראים כמו גרפיקה מיוחדת על קיר הפנוי בחדר,  ישנן גם מדבקות שבאות בתפזורת למשל פרפרים שנתין לפזר לארוך הקיר או עיגולים צבעוניים .

יתרונות מדבקות הקיר שהן זולות בהשוואה לטפט, תלוי בגודל. הן ניתנות להדבקה עצמית אין צורך באיש מקצוע וניתן להזמין אותן בצבעים שונים שמתאימים ספציפית למראה המיוחד של החדר, אילו מדבקות שלא הורסות את צבע הקיר (במידה ואין שכבות רבות של צבע על הקיר) ובד"כ ניתן להסיר אותן ללא צורך בצביעה מחודשת של הקיר, רוב  המדבקות הן לא רב שימושיות וברגע שמסירים מהקיר לא ניתן לשימוש חוזר.

כיום ישנן מדבקות רב שימושיות מחומר ויניל שכן ניתנות לשימוש רב פעמי הן יקרות מעט יותר ולא מגיעות במגוון גדול מידי של אופציות צורת וצבעים, אם כך הבחירה בין טפט למדבקות קיר היא מאוד סובייקטיבית וקשורה בעיקר להחלטות אישות של סדרי עדיפויות וחשיבה עתידית של עיצוב החדר.

מיטה וחצי לחדר נוער
רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם