מדפים בנישה או ספרייה עומדת?

ברוב החדרים בבית ובפרט חדרי הילדים/משחקים אנו זקוקים להרבה מקום אחסון , היום ילדינו לא מפסיקים "לאסוף" משחקים חדשים, קלפים ואין סוף עבודות וציורים המגיעים הביתה מהגן ובית הספר, לכן חשוב למצוא פתרון יעיל פונקציונלי ועיצובי לאחסון כל הדברים הללו.

שתי אופציות עיקריות עומדות לפנינו, מדפים אשר נבנים בתוך נישת גבס או ספרייה עומדת ובנויה. לכל אחת מהאופציות האלו ישנן יתרונות וחסרונות במאמר זה נציג אותן:

  • מדפים בנישה
    נישת גבס הוא פתרון עיצובי נהדר לרוב גם מיועד לפתרון בעיות אסתטיקה שנוצרו בבית, נישת הגבס בעצם יוצרת חלל ריק בתוך החדר שאותו אפשר למלא לפי הצורך, לרוב הצורך הוא אחסון של משחקי קופסא, סלסלות עם צעצועים וספרים ,במקרה הזה הכי קל וזול לבנות מדפים צבעונים ויפים וכך הקלות ובסדר מפותיי הכול עולה על המדף,

    יתרונות: היתרון העיקרי הוא שהמדפים לא תופסים הרבה מקום, הם תחושה קלילה בחדר בעיקר בחדרים קטנים ועמוסים ברהיטים. ניתן "לשחק" עם עיצוב הנישה לצבוע אותה בצע שונה משאר החדר להדביק טפט מעניין מאחורי המדפים כך שיהיה בולט ומיוחד. כמו כן תהליך הבניה אמור להיות קצר ולא מסובך לאחר לקיחת מידות מדויקות עבודת הנגרות היא לא מסובכת וארוכה חשוב מאוד להשתמש גם באיש מקצוע להרכבה. ודבר אחרון לא פחות חשוב עלויות נמוכות יותר מבניית ספרייה מעוצבת עומדת בעיקר אם אתם בעיצומו של תהליך בנייה או שיפוץ.

    חסרונות: המדפים והנישה קבועים לא ניתן להזיז לחדר אחר או בית אחר, המדפים נבנים לפי מידת הנישה ומתאימים רק לה, חשוב מאוד לקחת מידות מדויקות לנישה ולבנות את המדפים בהתאם רצוי על ידי איש מקצוע טעות קטנה במידות יכולה לגרום לבניה מחדש של כל המדף, בנוסף במדף הוא רק זה, אין גב אין מבנה עץ או חומר אחר אשר נראה לעין הקיר גבס חשוף והוא מה שרואים.

  • ספרייה עומדת
    ישנן עיצובים משגעים של ספריות וכל אחת יפה ומעניינית במינה, אם מעץ מלא או צביעה אטומה אם בסגנון מודרני או כפרי לכל אחת יש את הייחודיות שלה.

    יתרונות: היתרון העיקרי בספריות שהן "stand alone" הן לא צריכות נישות וקירות גבס הן יכולות לעבור בקלות מחדר לחדר לרוב נבנות במידות שתואמות לרוב חדרי הבית מומלץ אורך של 1-1.5 מטרים לא יותר עומק הספרייה לרוב 40 ס"מ קצת יותר ממדפים שהם לרוב 30 ס"מ .אין צורך לקחת מידות מראש מספיק רק לחשב את גודל כל הרהיטים בהתאם למ"ר של החדר.

    חסרונות: תופס הרבה מקום בחדר ולא תמיד ניתן להכניס שולחן, מיטה, ארון וספרייה, עליות גבהות יותר ביחס למדף בודד, לא ניתן למקם מתחת לחלון.

בסופו של דבר כל אחד מאתנו צריך ליחס את היתרונות והחסרונות לעצמו ולמשפחתו כך או כך שתי האופציות משרתים את מטרת האחסון ומהווים מקור עיצוב יפה לחל בו הם ממוקמים.

מדפים בנישה וספריית מדפים
רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם